
esquerraunidailles 17/10/2026 - 23:35:59 | ![]() ![]() |
Acord de Progrés per Mallorca serà la candidatura unitària per defensar els interessos de l’illa i aprofundir en els avanços socials des del Senat, el 29N.
PSIB-PSOE, MÉS per Mallorca, Sumar i Esquerra Unida uneixen forces per reforçar les polítiques de progrés a Mallorca al Senat en les eleccions generals de 2026.
El PSIB-PSOE, MÉS per Mallorca, Sumar i Esquerra Unida han acordat presentar-se conjuntament a les eleccions generals de 2026 al Senat sota la denominació d’Acord de Progrés per Mallorca, una candidatura unitària que neix amb la voluntat de defensar els interessos de l’illa i reforçar les polítiques de progrés des de la cambra de representació territorial.
L’acord respon a la importància d’unes eleccions decisives per al futur de Mallorca i de les Illes Balears, marcades per la confrontació entre dos models de societat i de país clarament diferenciats. Davant els plantejaments que aposten per la recentralització, la reducció de drets, la retallada de serveis públics i la uniformització territorial, les forces que integren la candidatura reivindiquen un projecte basat en la cohesió social, la justícia, la igualtat d’oportunitats, el respecte a la diversitat i el reconeixement de les singularitats de territoris com Mallorca.
Les formacions signants comparteixen la convicció que els grans reptes de present i de futur exigeixen la màxima cooperació de les forces progressistes per garantir una representació forta i útil de Mallorca al Senat. Per això, han decidit sumar esforços en una candidatura que posa per davant la defensa dels interessos de la ciutadania de l’illa i la necessitat de consolidar els avanços socials assolits durant els darrers anys.
Acord de Progrés per Mallorca es presenta com una eina per la millora de les condicions de vida de la majoria social, per avançar en la defensa dels drets laborals, assegurar pensions dignes, millorar l’accés a l’habitatge, reforçar els serveis públics, continuar avançant en igualtat i protegir els drets socials i civils de tota la ciutadania.
La candidatura també reivindica la pluralitat territorial, cultural i lingüística com un valor essencial de la democràcia i defensa la necessitat que les institucions de l’Estat continuïn reconeixent i respectant les especificitats de les Illes Balears. En aquest sentit, el Senat ha de ser un espai a on hi tinguin cabuda les diferents sensibilitats territorials de l’Estat, les seves cultures i llengües, i no una politja de transmissió de les estratègies polítiques al servei del PP. Una cambra des de la qual es reforci la veu de Mallorca, la defensar l’interès general de la seva ciutadania davant els grans reptes que marcaran els pròxims anys.
Amb aquest acord, les quatre formacions expressen la voluntat d’articular una majoria social àmplia al voltant d’un projecte de futur per a Mallorca, capaç de donar resposta als reptes econòmics, socials i ambientals de l’illa, consolidar els drets aconseguits i continuar avançant cap a una societat més justa, inclusiva i cohesionada.


- Acord de Progrés per Mallorca serà la candidatura unitària per defensar els interessos de l’illa i aprofundir en els avanços socials des del Senat, el 29N
- Jaume Ferriol volverá a ser el candidato del PP a la alcaldía de Maria de la Salut con el objetivo de revalidar la mayoría absoluta de 2023
- Editorial: Manacor elecciones municipales de mayo 2027; “Los ciudadanos deben saber con quiénes gobernarán cada partido político, explicar qué están dispuestos a negociar y qué líneas no cruzarán”
- Opinión: Cristo Rey no hace política. Por Zuky. ¿Bendición o delito?. Puig de Sant Salvador (Felanitx) en el catálogo de monumentos contrarios a la memoria histórica, alegando que la escultura realiza el saludo fascista
- En los dos últimos años han llegado en patera a las Baleares más de 14.000 migrantes en 776 embarcaciones, y en los 4 últimos días de octubre 64 personas más en Ibiza, Cabrera, Formentera
- La AEMET pronostica lluvias intensas acompañadas de tormentas en Ibiza y Formentera a partir de esta noche. En Mallorca comienzan el domingo a partir del mediodía, entre 20 litros a los 160 l/m2
- El Consell de Mallorca saca a licitación las obras de la rotonda en la salida de Campos hacia Santanyí y la Colònia de Sant Jordi, presupuestadas en un total de 1,6 millones de euros
- Fridays For Future Mallorca crítica el finançament de dos events turístics-esportius amb l’ecotaxa
- El Govern continúa las actuaciones de mantenimiento de los torrentes de las Illes Balears, Sineu, Sant Joan, Pina, Maria de la Salut, ses Planes en Sant Llorenç des Cardassar, Ibiza, Menorca
- Santanyí ho té tot a punt per a la celebració del Canal'Art i Sa Fira 2026












































