
ajsantanyi.net 18/03/2026 - 18:08:19 | ![]() ![]() |

L’Ajuntament de Santanyí inaugura l’exposició MORDER LA TELA d’Adrián Martínez
Adrián Martínez (Eivissa, 1984) presenta MORDER LA TELA, una mostra formada per peces creades amb materials locals i orgànics, com la llana autòctona i els tints naturals, acompanyades d’una sèrie de 12 dibuixos inèdits.
Si bé el llarg procés d’execució de llana enfeltrada proposa una reflexió sobre la relació amb el territori, el discurs formal de totes les obres comparteix la frescor d’unes il·lustracions que reflexionen sobre la pràctica artística com un espai de resistència i pensament crític.
El mateix dia de la inauguració es presentarà el catàleg, el qual compta amb el text del comissari Tolo Cañellas, qui aprofundeix en la condició orgànica com a pretext conceptual.
L’exposició deriva del XII Premi Vila de Santanyí Francisco Bernareggi d’Arts Visuals 2024, del qual Adrián Martínez va resultar guanyador. En aquest sentit, la batlessa de Santanyí, Maria C. Pons, ha destacat que «la convocatòria anual del Premi d’arts visuals suposa una plataforma de projecció per als artistes guardonats, als quals, a més del premi en metàl·lic, se’ls dedica una exposició individual».
Per la seva banda, el regidor de Cultura, Mateu Nadal, ha expressat la satisfacció de l’Ajuntament per comptar amb «un artista de la trajectòria com Adrián Martínez, que ha desenvolupat una carrera sòlida amb exposicions destacades, com la presentada recentment a Es Baluard Museu».
La inauguració es celebrarà el pròxim divendres 20 de març a les 19.00 h a la Casa de Cultura Ses Cases Noves de Santanyí.
L’exposició romandrà oberta al públic fins al dissabte 2 de maig de 2026.


- La XXVI Trobada de Pintores i Pintors omple d'art i creativitat Cala Figuera
- Grupo Maca de Castro, Santi Taura, Übeck, 4 Kilos, Can Axartell o Ribas, protagonistas de ‘El Tie-Break: Vinos y Tapas’ en la octava edición del Rafa Nadal Open by Movistar
- Transavia Francia operará por primera vez durante el invierno su ruta entre Palma de Mallorca y Lyon
- La oferta de habitaciones se dispara un 12% y el precio se queda casi plano en el segundo trimestre
- Editorial: Los partidos políticos a diferencia de una empresa, no buscan un lucro económico ni comercial, sino participar en la vida democrática y gobernar las instituciones públicas, ejemplo Manacor
- Carta al director: “Soy un asiduo de los baños en la playa de Porto Cristo, cada día cuando dejo la toalla en la arena me vio obligado a retirar decenas de colillas de tabaco, las que me afectan y las que me rodean”
- Coalició per Mallorca: manifesta el seu respecte absolut per la legalitat del procés concursal i pels drets dels creditors, però considera que el futur de Carob transcendeix una simple operació empresarial
- Per tancar l’estiu, hem preparat un darrer concert divendres 28 d’agost a les 21.30 hores amb el duet molt arrelat a Cala Morlanda: SEMBRANT VEUS, l'Associació de Veïns
- CONFERENCIA SOBRE LA LAGARTIJA IBICENCA Y EL GRAN PROBLEMA CON LAS SERPIENTES
- Santanyí celebra una mostra de ball popular amb les actuacions de Tall de Vermadors, Sa Trencadissa i Arrels a l’Antigor











































