
AGENCIA MANACORNOTICIAS 23/06/2026 - 10:24:33 | ![]() ![]() |

![]() | La campanya neix en un context marcat per un increment molt significatiu dels consums d'aigua registrats durant les darreres setmanes en diversos municipis del Pla |
LA MANCOMUNITAT PLA DE MALLORCA IMPULSA LA CAMPANYA "SENSE AIGUA, NO HI HA PLA" DAVANT L'INCREMENT DEL CONSUM D'AIGUA ALS MUNICIPIS DEL TERRITORI. La Mancomunitat Pla de Mallorca ha posat en marxa la campanya de sensibilització "Sense aigua, no hi ha Pla", una iniciativa destinada a fomentar l'estalvi d'aigua i conscienciar la ciutadania sobre la importància de protegir els aqüífers que abasteixen els municipis de la comarca.
La campanya neix en un context marcat per un increment molt significatiu dels consums d'aigua registrats durant les darreres setmanes en diversos municipis del Pla. Les dades de seguiment dels serveis municipals han detectat episodis de consum extraordinari que han arribat a superar àmpliament la capacitat de producció habitual dels pous d'abastiment.
Aquesta situació ha provocat una pressió creixent sobre els aqüífers subterranis, la principal font d'aigua dels municipis del Pla de Mallorca. Els informes tècnics també han constatat una disminució dels nivells d'aigua en alguns pous i una reducció de la seva capacitat de producció, fet que reforça la necessitat d'actuar amb responsabilitat i anticipació.
La campanya "Sense aigua, no hi ha Pla" vol fer visible una realitat sovint desconeguda: l'aigua que arriba a les llars, als negocis i als serveis municipals prové dels aqüífers que hi ha sota el nostre territori. Es tracta d'un recurs limitat que necessita temps per recuperar-se i que és essencial per garantir el subministrament present i futur.
A través de diverses publicacions informatives a les xarxes socials, la campanya explica de manera clara i visual conceptes com la capacitat dels pous, l'evolució dels nivells dels aqüífers, els efectes dels consums punta o la importància de reduir els usos no imprescindibles de l'aigua. La iniciativa inclou també el "Repte dels 100 litres", una acció participativa que convida la població a reflexionar sobre els seus hàbits quotidians i a adoptar petites mesures d'estalvi que, sumades, poden generar un impacte positiu significatiu. Des de la Mancomunitat Pla de Mallorca es fa una crida a la col·laboració de tota la ciutadania per contribuir a reduir els consums no essencials durant els mesos d'estiu i garantir així la sostenibilitat dels recursos hídrics del territori. Perquè, sense aigua, no hi ha Pla.


- El SyS (S'Illoters i Simpatizantes) pide a quién corresponda que se esmeren en el mantenimiento del embaldosado del Centro de Salud de S'Illot y Cala Morlanda para evitar accidentes, caídas y heridos
- Reacción de PIMEM a la externalización de los servicios del Govern
- Baleares: El «Cheque canguro» se amplía a las actividades estivales como la escuela matinal o los campamentos, con un importe de hasta 1.000 € por niño o niña (hay 1,25 millones de €)
- El Consell de Mallorca posiciona la isla en el M&I Stockholm como una oferta MICE alineada con los principios del turismo responsable
- Baleares: Nueva herramienta para facilitar un seguimiento seguro del eclipse solar total, el próximo 12 de agosto y comprobar si el máximo del fenómeno será visible desde el lugar previsto
- El Consell de Mallorca aprueba la incoación del expediente para catalogar 33 refugios antiaéreos de la Guerra Civil en Palma, Marratxí, Sóller e Inca
- El BSTIB comparte en el Congreso Nacional de la SETS experiencias desarrolladas en Baleares en los ámbitos de la promoción y la transfusión
- La Asamblea de PIMEM aprueba la gestión de 2025 y a un año de cumplir su cincuenta aniversario de su creación
- VOX EN INCA LLEVARÁ AL PLENO DOS MOCIONES PARA EXIGIR ELECCIONES GENERALES Y REFORZAR LA GUARDIA CIVIL
- Domingo 28 de junio a partir de las 18:30h en el Paseo de la Sirena de Porto Cristo gala festival de las Artes Marciales de Manacor y comarca con Reido Es Port, Karate Jesús Lara y Renshinkan
1

























Sí
No


















