Vilafranca de Bonany
FESTA I FIRA DEL MELÓ 2026
DISSABTE 5 DE SETEMBRE, FIRÓ NOCTURN I LV FESTA DEL MELÓ.DIUMENGE 6 DE SETEMBRE, XXXII FIRA DEL MELÓ.
ajvilafrancadebonany.net 28/08/2026 - 16:48:15

FESTA I FIRA DEL MELÓ 2026

Vilafranca de Bonany


DISSABTE 5 DE SETEMBRE, FIRÓ NOCTURN I LV FESTA DEL MELÓ.

DIUMENGE 6 DE SETEMBRE, XXXII FIRA DEL MELÓ.

Arriba, una vegada més, la FESTA I FIRA DEL MELÓ a Vilafranca.  

I ho fa amb un programa farcit d'un gran ventall d' activitats que s'inicien el dimecres 2 DE SETEMBRE  i que s'allargen durant tot el mes, amb especial protagonisme pel DISSABTE 5 DE SETEMBRE, en  que tendrà lloc la ja tradicional FESTA DEL MELÓ, en la seva edició número 55 i, per l'endemà, el DIUMENGE 6 DE SETEMBRE, dia de la FIRA DEL MELÓ, en la seva edició número trenta-dos. 

El programa segueix, en línies generals, el fil de les edicions anteriors consolidant els actes ja tradicionals i incorporant un ampli ventall d'activitats . 

Així, aquest 2026, el programa torna a incloure activitats que combinen tradició i  innovació, sempre, però, posant el focus d'atenció al principal protagonista de la festa i  a l'emblema de Vilafranca que el vincula amb part del seu passat agrícola i -encara- present : EL MELÓ.  

En aquest sentit, cal resaltar-ne la celebració de molts tallers  relacionats amb meló - entre ells de llanternes fetes amb meló -,   la Festa de les Llanternes, el MELOFOC dels BOIETONS DE VILAFRANCA, .... tot això dins el marc del FIRÓ NOCTURN , amb productes artesanals i locals - i com a preludi del la ja tradicional REVETLLA de la FESTA,  amb Géminis, TOMEU PENYA i DJ TITI. 

També mereix atenció, el divendres 4 de setembre, l'espectacle de REVISTA 25 ANYS MADÒ PERETA, així com el I MELÓ NOCTURN DE VOLEIBOL, una combinació de torneig de voleibol amb festa i diversió, a banda d'una quarta edició de LA VILA GOT TALENT, promogut per l'Associació de Joves de Vilafranca, en aquest cas, previst pel  dijous dia 3 de setembre.  

Tampoc hi mancarà, un any més, el CONCURS DE MENJAR MELÓ, que enguany obrirà el programa d'actes, juntament amb una sessió de cinema a la fresca. 

Menció especial la INAUGURACIÓ DEL BUST DE TOMEU PENYA a la Plaça que du el seu nom , amb la presència de l'autor. 

El dia de la FIRA DEL MELÓ , entre moltes altres activitats, no hi faltarà el CONCURS DE MELÓ GROS ( FEIXUC )  i el CONCURS DEL MELÓ DE QUALITAT en VARIETAT DE MELÓ CALAPOTER, DEGUSTACIÓ GRATUÏTA DE MELÓ, entre moltes altres activitats per a tots els públics, en què s'inclou un espai amb una oferta lúdica amb tallers per a totes infants i famílies. 

A la FIRA, per altra banda, s'hi trobaran maquinària, artesania, productes locals i  d'agroalimentació, bestiar, aviram, mostra d'empreses locals, etc, en una mostra àmplia i ben diversificada. 

A més, activitats de caràcter divers complementaran tota l'oferta, tant aquest mateix dia com durant tot el mes de setembre -  tant a nivell cultural  (  activitats  musicals, teatrals,  conferències , lúdiques, esportives, exposicions)   - i d'altres d'un marcat més agrícola i tradicional. L'exhibició eqüestre i equina en són un exemple.

Capítol apart mereixen l'EXPOSICIÓ DE NANCYS colección  promoguda per ULAM, que visibilitzen el CÀNCER DE MAMA , l'EXPOSICIÓ d'eines antigues de  foravila i molt especialment, la de la FOTOBIOGRAFIA  "TOMEU CATALÀ, DE VILAFRANCA AL MÓN", amb motiu del seu nomenament, el dia 19 del mes de setembre, com a fill predilecte de Vilafranca. així com també la  Mostra de cossiols, ja ben consolidada. 

Cal fer esment també en altres activitats culturals que completen el programa, com ara les dues representacions teatrals del grup local Tremolons, la sessió de club de lectura, el taller d'empodarament femení Ballem la veu i el concert de S'Arrual Jazz Mort.

També s'hi inclouen activitats esportives com el clàssic Torneig de futbol del Meló, amb el partit CF Vilafranca- CE Artà, el Torneig de Petanca del Meló, el de Pàdel, la cursa de Muntanya Puig de Bonany, i la competició de cursa BTT (Mountain Bike) ES TRONET, per a categories no adultes. També hi torna tenir cabuda el Concurs de cans pastors. 

En el programa s'anuncia també el fet que el dissabte 19 de setembre tendran lloc els actes oficials i de reconeixement públic del nomenament, com a fill predilecte de Vilafranca, de Tomeu Català Barceló Muliner, del que, en breu, se'n faran arribar tots els detalls. 

Així mateix, s'hi inclou un avanç del programa EL PARC ANIMAT, amb un programa que ofereix, a infants i famílies, espectacles cada dijous del mes de setembre - en un programa que es podrà consultar amb més detall al web municipal- , tota una avantsala abans de la FIET - la FIRA DE TEATRE INFANTIL I JUVENIL DE LES ILLES BALEARS- prevista del 21 al 25 d'octubre. 

Més d'un pretext, tot plegat, per visitar Vilafranca i ser-ne testimoni directe. 


Reciente
Visto
Comentado