
mancomunitatplademallorca.net 19/06/2026 - 16:27:57 | ![]() ![]() |

La Mancomunitat Pla de Mallorca impulsa la innovació i la sostenibilitat turística amb la jornada “Repensant el Turisme del Pla”
Santa Eugènia ha acollit avui la jornada “Repensant el Turisme del Pla”, una trobada que ha reunit professionals, empreses, administracions i persones expertes per reflexionar sobre els reptes i les oportunitats del sector turístic en clau de sostenibilitat, innovació i digitalització.
La jornada ha estat organitzada per la Mancomunitat Pla de Mallorca i s’emmarca dins les darreres actuacions del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) Pla de Mallorca 2021, finançat pels fons europeus Next Generation EU a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
L’acte s’ha iniciat amb la benvinguda institucional de la presidenta de la Mancomunitat Pla de Mallorca, Joana Maria Pascual, i del batle de Santa Eugènia, Pep Lluís Urraca, municipi que ha acollit la celebració de la jornada.
Durant la seva intervenció, la presidenta de la Mancomunitat ha destacat que “la formació és una eina imprescindible per avançar cap a un model turístic més sostenible, innovador i competitiu. Apostar pel coneixement, la digitalització i la capacitació dels professionals és clau perquè el Pla de Mallorca pugui afrontar amb garanties els reptes presents i futurs del sector turístic”.
Per la seva banda, el batle de Santa Eugènia ha agraït que el municipi hagi estat l’escenari d’aquesta iniciativa i ha posat en valor la importància de la col·laboració entre administracions, empreses i agents del territori per continuar impulsant un desenvolupament turístic respectuós amb l’entorn i amb la identitat del Pla de Mallorca.
La jornada ha comptat amb un programa centrat en la innovació aplicada al turisme, amb ponències sobre intel·ligència artificial, digitalització de destinacions turístiques, tecnologies emergents, línies de finançament per a la transició verda i models de governança publicoprivada per a destinacions sostenibles.
Entre els ponents hi han participat experts i professionals de reconegut prestigi com Manuel Álvarez, de la Universidad Complutense de Madrid; representants d’ARTEVIA, Eurecat i Proyectos Inmersivos; Margarita Ramos, especialista en subvencions europees; Rafael Durán, d’ABACTUR; i Albert Folch Giró, del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.
La sessió de tarda està centrada en la integració dels productes de quilòmetre zero dins l’oferta turística, amb una ponència d’Ana Pérez, consultora especialitzada en màrqueting turístic i gastronòmic, seguida d’un taller i una presentació de productes locals a càrrec de productors del territori.
Aquesta actuació ha estat desenvolupada per INNOTUR Consultoria i Innovació, empresa adjudicatària del contracte “Formació i modernització de l’oferta turística mitjançant tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)”, una iniciativa orientada a reforçar la competitivitat del sector turístic local a través de la innovació, la digitalització i la formació especialitzada.
Amb aquesta jornada, la Mancomunitat Pla de Mallorca reafirma el seu compromís amb un model turístic sostenible, innovador i arrelat al territori, capaç de generar oportunitats econòmiques i de contribuir al desenvolupament equilibrat dels municipis de la comarca.


- Carta al director: “Soy un asiduo de los baños en la playa de Porto Cristo, cada día cuando dejo la toalla en la arena me vio obligado a retirar decenas de colillas de tabaco, las que me afectan y las que me rodean”
- Coalició per Mallorca: manifesta el seu respecte absolut per la legalitat del procés concursal i pels drets dels creditors, però considera que el futur de Carob transcendeix una simple operació empresarial
- Per tancar l’estiu, hem preparat un darrer concert divendres 28 d’agost a les 21.30 hores amb el duet molt arrelat a Cala Morlanda: SEMBRANT VEUS, l'Associació de Veïns
- CONFERENCIA SOBRE LA LAGARTIJA IBICENCA Y EL GRAN PROBLEMA CON LAS SERPIENTES
- Santanyí celebra una mostra de ball popular amb les actuacions de Tall de Vermadors, Sa Trencadissa i Arrels a l’Antigor
- Opinión: Cuando el cerebro y el corazón dialogan. Por Antònia Febrer Santandreu. Valorar una candidatura política no significa juzgar como ser humano a quien la encabeza. La situación no es exclusiva de Manacor
- La temporada de pesca de la llampuga comienza este martes, 25 de agosto, en Baleares. Un total de 35 embarcaciones, todas con base en Mallorca. El año pasado se capturaron 114.459 kg
- El Consell de Mallorca consolida la atención al ciudadano en temas turísticos mediante su ‘call center’
- Más de 1.300 niños y jóvenes disfrutan este verano de la oferta de actividades del Consell de Mallorca
- Opinión, por Zuky: “El PP de Manacor convoca una junta para el día 24. Se propondrá en la reunión directiva la elección del candidato a la alcaldía, antes desde Palma ya han dado el visto bueno con nombre y apellidos”











































