
conselldemallorca.net 19/06/2026 - 16:02:51 | ![]() ![]() |
.jpg)
El Consell de Mallorca i The Lodge organitzen un cicle de sopars entre lavandes per donar a conèixer Moda Artesana Mallorca
La proposta «Vesteix The Lodge» combina artesania, moda i turisme en plena serra de Tramuntana i vesteix de moda local una de les experiències més especials de l’estiu d’aquest hotel de luxe
El Consell de Mallorca i l’hotel The Lodge s’han aliat per vestir de Moda Artesana Mallorca els emblemàtics sopars entre lavandes que tenen lloc cada dijous durant l’estiu en aquest establiment situat en el cor de la serra de Tramuntana. La iniciativa, sota el nom de «Vesteix The Lodge», té com a objectiu apropar al públic l’artesania i la moda fetes a Mallorca, per donar relleu a la feina dels artesans acreditats pel Consell de Mallorca a través d’una experiència que uneix paisatge, gastronomia i creació contemporània.
Les conegudes Lavender Nights de l’hotel incorporaran durant tota la temporada peces elaborades per artesans de la marca Moda Artesana de Mallorca que dialogaran amb l’entorn, la taula i l’atmosfera d’aquestes vetlades a la fresca. Teixits, fibres naturals, joieria i elements decoratius formaran part d’una proposta que reivindica l’artesania com una expressió viva de la identitat de Mallorca.
Durant la temporada, vuit artesans seleccionats intervindran de manera rotatòria els sopars entre lavandes, incorporant les seves creacions a l’experiència fins a final de setembre. La proposta es planteja de manera subtil i integrada en l’esperit de l’hotel per enriquir cada vetlada amb peces que parlen d’ofici, creativitat i arrelament al territori.
Hi participen Teixits Vicens i Artesania Tèxtil Bujosa, referents de les tradicionals teles de llengües; Maria Genovard Atelier i Vius Esporles, que reinterpreten la creació tèxtil des d’una mirada contemporània; Espai Kamàndalu i Yolitas, especialitzats en fibres naturals i artesania vegetal; i A. Fuster Joiers i Javier Vallori Pizarro, representants de la joieria artesanal mallorquina.
La vicepresidenta del Consell de Mallorca i consellera de Cultura i Patrimoni, Antònia Roca, ha assistit al primer sopar de la temporada juntament amb els artesans participants. Roca ha destacat que «Moda Artesana Mallorca neix per protegir, promocionar i donar visibilitat a uns oficis que formen part del nostre patrimoni cultural. Aquesta iniciativa ens permet apropar l’artesania mallorquina a un públic nou i mostrar que darrere cada peça hi ha coneixement, tradició i una manera de fer profundament lligada a l’illa».
La vicepresidenta ha afegit que «l’artesania no només conserva el passat, sinó que també és capaç de dialogar amb el present i generar experiències úniques que parlen de qui som».
Aquesta col·laboració s’emmarca en la Ruta Moda Artesana de Mallorca, un recorregut que connecta els tallers i creadors que conformen la marca de garantia per apropar al públic els processos, materials i coneixements que donen forma a l’artesania contemporània de l’illa. Descobreix la ruta a www.modaartesanademallorca.com/es/ruta-mam/.
Amb «Vesteix The Lodge», aquesta mirada es trasllada a una de les experiències turístiques més singulars de l’estiu, incorporant l’artesania mallorquina a un espai on paisatge, gastronomia i cultura es troben. La proposta marca l’inici d’una línia de col·laboració destinada a donar visibilitat als artesans acreditats pel Consell de Mallorca i a reforçar la presència de Moda Artesana Mallorca en entorns que permeten mostrar la riquesa i la diversitat dels oficis de l’illa a residents i visitants.
Moda Artesana Mallorca és la marca impulsada pel Consell de Mallorca per protegir, promocionar i projectar la moda artesana de l’illa, posant en valor l’ofici, la qualitat, la sostenibilitat i la identitat cultural que caracteritzen les creacions realitzades per artesans acreditats.


- Editorial: Los partidos políticos a diferencia de una empresa, no buscan un lucro económico ni comercial, sino participar en la vida democrática y gobernar las instituciones públicas, ejemplo Manacor
- Carta al director: “Soy un asiduo de los baños en la playa de Porto Cristo, cada día cuando dejo la toalla en la arena me vio obligado a retirar decenas de colillas de tabaco, las que me afectan y las que me rodean”
- Coalició per Mallorca: manifesta el seu respecte absolut per la legalitat del procés concursal i pels drets dels creditors, però considera que el futur de Carob transcendeix una simple operació empresarial
- Per tancar l’estiu, hem preparat un darrer concert divendres 28 d’agost a les 21.30 hores amb el duet molt arrelat a Cala Morlanda: SEMBRANT VEUS, l'Associació de Veïns
- CONFERENCIA SOBRE LA LAGARTIJA IBICENCA Y EL GRAN PROBLEMA CON LAS SERPIENTES
- Santanyí celebra una mostra de ball popular amb les actuacions de Tall de Vermadors, Sa Trencadissa i Arrels a l’Antigor
- Opinión: Cuando el cerebro y el corazón dialogan. Por Antònia Febrer Santandreu. Valorar una candidatura política no significa juzgar como ser humano a quien la encabeza. La situación no es exclusiva de Manacor
- La temporada de pesca de la llampuga comienza este martes, 25 de agosto, en Baleares. Un total de 35 embarcaciones, todas con base en Mallorca. El año pasado se capturaron 114.459 kg
- El Consell de Mallorca consolida la atención al ciudadano en temas turísticos mediante su ‘call center’
- Más de 1.300 niños y jóvenes disfrutan este verano de la oferta de actividades del Consell de Mallorca











































