
mancomunitatplademallorca.net 24/04/2026 - 17:10:03 | ![]() ![]() |
.jpg)
La Taula FOE del Pla de Mallorca reuneix 38 representants d’entitats a Sant Joan per compartir i coordinar accions de formació, ocupació i empresa
La Casa Museu Els Calderers, a Sant Joan, va acollir ahir, 23 d’abril, una nova sessió de la Taula de Formació, Ocupació i Empresa del Pla de Mallorca (Taula FOE), que va reunir prop de 38 representants d’entitats, institucions i agents socials del territori. Aquesta trobada, de caràcter semestral, consolida el seu creixement en participació i capacitat de convocatòria.
La jornada va començar amb una visita a les instal·lacions i la benvinguda institucional, seguida de la sessió de treball de la Taula FOE. Durant la reunió es va fer el seguiment de l’estudi “Anàlisi de les necessitats formatives i laborals del Pla de Mallorca”, es va revisar el resultats de la IV Fira de l'Ocupació i altres esdeveniments i projectes, es varen compartir iniciatives destacades de les entitats participants i es va obrir un torn de paraules per afavorir l’intercanvi d’idees i propostes. La trobada va concloure amb un espai de networking i un coffee break.
La sessió va estar presidida pel batle de Sant Joan, Richard Thompson; la presidenta de la Mancomunitat del Pla de Mallorca, Joana Maria Pascual; i el gerent de l’entitat, Joan Cifre.
El batle de Sant Joan, Richard Thompson, va expressar el seu agraïment per acollir la trobada al municipi i va convidar les persones assistents a visitar la Fira de l’Agri-cultura. A més, va obsequiar els participants amb la guia municipal “Sant Joan és el teu poble”, que recull informació sobre negocis, serveis, associacions, espais naturals i festes locals. “És un plaer rebre aquesta taula a Sant Joan i poder mostrar el potencial del nostre municipi”, va destacar.
D'altre banda, la presidenta de la Mancomunitat, Joana Maria Pascual, va posar en valor l’augment progressiu de participació en aquesta iniciativa: “Cada vegada comptam amb més assistència, fet que demostra l’interès i la implicació del teixit socioeconòmic del Pla de Mallorca”. Així mateix, es va mostrar satisfeta pels resultats de la IV Fira de l’Ocupació del Pla de Mallorca 2026, destacant-ne “la bona acollida i els resultats molt positius”.
A la reunió hi varen assistir representants d’organitzacions i entitats com USO, UGT, Comissions Obreres, Fundació Bit, AODL de l’Ajuntament d’Algaida, FUIB-DOIP, Cambra de Comerç, IES Sineu, AODL de l’Ajuntament de Porreres, SOIB Manacor, POAP Manacor, AODL de l’Ajuntament de Sencelles, Intermedia, APAEMA, Cooperatives Agroalimentàries de les Illes Balears, Aproscom, CEPA Es Pla, Mater, Fundació ASPAS i Intress, entre d’altres.
La Taula FOE està organitzada pel Departament de Promoció Econòmica de la Mancomunitat del Pla de Mallorca, i s’emmarca dins el programa «SOIB Desenvolupament Local» per dur a terme actuacions de promoció de l’activitat econòmica i el desenvolupament local 2026-2027, promogut pel SOIB i finançat amb fons de la Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals.
Amb aquesta iniciativa, la Mancomunitat del Pla de Mallorca reafirma el seu compromís amb la coordinació entre agents del territori per afavorir l’ocupació, la formació i el desenvolupament econòmic sostenible del Pla.


- La XXVI Trobada de Pintores i Pintors omple d'art i creativitat Cala Figuera
- Grupo Maca de Castro, Santi Taura, Übeck, 4 Kilos, Can Axartell o Ribas, protagonistas de ‘El Tie-Break: Vinos y Tapas’ en la octava edición del Rafa Nadal Open by Movistar
- Transavia Francia operará por primera vez durante el invierno su ruta entre Palma de Mallorca y Lyon
- La oferta de habitaciones se dispara un 12% y el precio se queda casi plano en el segundo trimestre
- Editorial: Los partidos políticos a diferencia de una empresa, no buscan un lucro económico ni comercial, sino participar en la vida democrática y gobernar las instituciones públicas, ejemplo Manacor
- Carta al director: “Soy un asiduo de los baños en la playa de Porto Cristo, cada día cuando dejo la toalla en la arena me vio obligado a retirar decenas de colillas de tabaco, las que me afectan y las que me rodean”
- Coalició per Mallorca: manifesta el seu respecte absolut per la legalitat del procés concursal i pels drets dels creditors, però considera que el futur de Carob transcendeix una simple operació empresarial
- Per tancar l’estiu, hem preparat un darrer concert divendres 28 d’agost a les 21.30 hores amb el duet molt arrelat a Cala Morlanda: SEMBRANT VEUS, l'Associació de Veïns
- CONFERENCIA SOBRE LA LAGARTIJA IBICENCA Y EL GRAN PROBLEMA CON LAS SERPIENTES
- Santanyí celebra una mostra de ball popular amb les actuacions de Tall de Vermadors, Sa Trencadissa i Arrels a l’Antigor











































