
mancomunitatplademallorca.net 15/04/2026 - 13:19:52 | ![]() ![]() |

La Mancomunitat Pla de Mallorca impulsa la artesania local amb la sèrie audiovisual “Fet al Pla”
El Departament de Promoció Econòmica llançarà pròximament 14 reels dedicats als oficis artesans dels municipis del Pla de Mallorca
La Mancomunitat Pla de Mallorca, a través del seu Departament de Promoció Econòmica, posarà en marxa pròximament la sèrie audiovisual “Fet al Pla”, una iniciativa que consistirà en la difusió de 14 reels a les seves xarxes socials, cadascun dedicat a un artesà o artesana dels municipis que conformen el territori.
Aquest projecte s’emmarca dins el pla d’acció del programa SOIB-Desenvolupament Local, i neix amb l’objectiu de posar en valor la riquesa artesanal del Pla de Mallorca, promovent la sostenibilitat, la producció local i la preservació de la cultura i les tradicions pròpies.
Amb aquesta acció, la Mancomunitat vol donar visibilitat als oficis artesans, molts dels quals es transmeten de generació en generació, i que constitueixen una part essencial del patrimoni immaterial del territori. A través d’un format dinàmic i adaptat als nous canals digitals, “Fet al Pla” aproparà a la ciutadania els processos de creació, els materials i les històries personals que hi ha darrere cada peça artesanal.
La iniciativa també pretén reforçar el teixit econòmic local, fomentant el consum responsable i de proximitat, així com sensibilitzar la població sobre la importància de preservar els oficis tradicionals en un context globalitzat.
La presidenta de la Mancomunitat Pla de Mallorca, Joana Maria Pascual, ha destacat que “amb ‘Fet al Pla’ volem reconèixer la tasca de les persones artesanes i situar-la en el lloc que mereix dins la nostra economia i identitat col·lectiva. Aquest projecte és una passa més per connectar tradició i innovació, i per donar suport a un sector clau per al desenvolupament sostenible del nostre territori”.
La presidenta ha afegit que “a través d’aquestes accions pretenem no només donar visibilitat, sinó també generar oportunitats reals per als artesans i artesanes, ajudant-los a arribar a nous públics i reforçant l’orgull per allò fet a casa nostra”.
El rodatge dels reels ja s’ha iniciat i està tenint una molt bona acollida per part de les persones participants, que han mostrat un gran interès i implicació en el projecte. La sèrie es publicarà pròximament a les xarxes socials de la Mancomunitat, convertint-se en una finestra oberta al talent, la creativitat i la identitat del Pla de Mallorca.


- En los dos últimos años han llegado en patera a las Baleares más de 14.000 migrantes en 776 embarcaciones, y en los 4 últimos días de octubre 64 personas más en Ibiza, Cabrera, Formentera
- El Consell de Mallorca saca a licitación las obras de la rotonda en la salida de Campos hacia Santanyí y la Colònia de Sant Jordi, presupuestadas en un total de 1,6 millones de euros
- Fridays For Future Mallorca crítica el finançament de dos events turístics-esportius amb l’ecotaxa
- El Govern continúa las actuaciones de mantenimiento de los torrentes de las Illes Balears, Sineu, Sant Joan, Pina, Maria de la Salut, ses Planes en Sant Llorenç des Cardassar, Ibiza, Menorca
- Santanyí ho té tot a punt per a la celebració del Canal'Art i Sa Fira 2026
- Gabinete de Psicología Vila de Paz de Manacor organiza una jornada de música y testimonios en primera persona para romper el estigma en salud mental, tendrá lugar el 7 de noviembre a las 19:00 horas
- La manacorina Carme Gomila podría encabezar la candidatura de la izquierda alternativa de Baleares al Congreso y ser diputada en las elecciones generales por Sumar, Ara Més, (EU)
- L'Espai 36 de Sant Llorenç des Cardassar ha acollit avui la presentació oficial de la tercera edició del BrodArt 2026, un projecte impulsat pel Museu del Brodat i el Teixit, per als dies 23, 24 i 25 d'octubre
- El Consell de Govern declara proyecto de especial interés estratégico el futuro CIFP de Cala Millor, y contratan el servicio de seguridad y vigilancia del Hospital Comarcal de Inca, y VPO en Felanitx, Petra
- Manacor necesitaría entorno a 141 agentes para mantener la misma proporción de efectivos por habitante que tenía en 2008. Hace 18 años con 39.434 residentes tenía 103 policías locales y ahora somos 54.000 almas












































