
cpermallorca 27/01/2026 - 20:14:34 | ![]() ![]() |
Coalició Per Mallorca s’oposa frontalment a la regularització massiva de 500.000 immigrants i alerta d'un "col·lapse social"
La formació considera que la mesura per decret és "improvisada i injusta" i que agreuja la crisi d'habitatge i la saturació dels serveis públics a les Illes.
Coalició Per Mallorca ha manifestat avui el seu rebuig absolut a la regularització massiva de 500.000 immigrants per decret. Des de la formació es qualifica aquesta decisió d'improvisada i injusta, ja que consideren que agreuja la pressió sobre Mallorca i sobre el conjunt de les Illes Balears, un territori que, segons afirmen, "ja està al límit".
Joan Serra, de Coalició Per Mallorca, alerta que aquesta regularització és un "error greu" perquè ignora la realitat d'unes Illes ja al límit de la seva capacitat en habitatge, sanitat, educació i recursos naturals. Segons Serra, la mesura agreujarà la crisi immobiliària i l'expulsió de residents, alhora que saturarà uns serveis públics ja desbordats.
També adverteix d'un efecte multiplicador per les reagrupacions familiars i d'un efecte crida que premia la irregularitat, perjudicant directament els treballadors més vulnerables amb més precarietat. En definitiva, considera que la mesura consolida un model econòmic de creixement descontrolat i mà d'obra barata, confonent la humanitat amb una improvisació que acaba carregant tot el cost social sobre la ciutadania.
Crítica a la gestió política
La formació assenyala directament la responsabilitat política de l'Executiu Central: “L’esquerra espanyola fa anys que substitueix una política migratòria seriosa per eslògans i gestos. I l’esquerra alternativa, Podem, Sumar i MÉS hi afegeixen pressió amb un discurs que nega els límits i tracta qualsevol crítica com si fos una falta d’humanitat”. Coalició Per Mallorca conclou que el preu real d'aquestes polítiques el paguen els residents amb "lloguers impossibles, serveis saturats i la cohesió social en risc". En aquest sentit, defensen que el debat ha de fugir de demagògies i governar amb responsabilitat i planificació.
"La immigració no es gestiona amb decrets massius ni amb titulars: es gestiona amb control, ordre i decisions valentes que posin per davant la cohesió social i la viabilitat dels serveis públics. Per això, deim NO a aquesta regularització massiva", finalitza el comunicat.


- Las defunciones por cáncer en Baleares disminuyen un 1,5% en 2024. Son 2.447 personas que murieron por algún tipo de tumor, cifra que supone el 27,2% de los fallecimientos registrados por todo tipo de causas
- El presidente Galmés entrega el nuevo planeamiento urbanístico de Ariany para su aprobación inicial, incrementando el suelo destinado a infraestructuras públicas
- ESQUERRA UNIDA-PODEM DENUNCIA QUE LA DEIXADESA DEL GOVERN PORTA SFM AL CONFLICTE LABORAL I POSA EN RISC LA SEGURETAT
- Baleares arranca 2026 doblando el ritmo de reducción del desempleo (-5,1%)
- El poliesportiu de Na Caragol d'Artà va acollir la primera diada del 2026 de l'Escoleta del Bàsquet Manacor, una jornada marcada per l'alegria, el joc i la convivència entre els més petits
- Necessitem feines de tot l’any, no sols en temporada alta
- Más de 250 jóvenes participan en la III edición de «Jóvenes a la Nieve» del Consell de Mallorca
- PP Y PSOE TRAICIONAN AL CAMPO MENORQUÍN MIENTRAS FINGEN DEFENDERLO ANTE LAS CÁMARAS
- AVANÇ PROGRAMACIÓ DE ELS DARRERS DIES. SA RUA I SA RUETA.
- CONVOCADO EL XLVI PREMIO MUNDIAL FERNANDO RIELO DE POESÍA MÍSTICA














































