
premsaeuib 26/01/2026 - 16:16:36 | ![]() ![]() |
ESQUERRA UNIDA MALLORCA DONA SUPORT ALS TREBALLADORS DE SFM I EXIGEIX UN TREN PÚBLIC, SEGUR I DE QUALITAT
La formació denuncia la gestió externalitzada del servei, reclama la creació immediata del Comitè de Seguretat Ferroviària i anuncia iniciatives parlamentàries.
Esquerra Unida de Mallorca expressa tot el seu suport als treballadors i treballadores de SFM, que aquest dilluns celebraran una assemblea per decidir la possible convocatòria d’aturades davant la manca de respostes per part de la gerència als problemes de seguretat i manteniment del servei ferroviari.
Des d’Esquerra Unida Mallorca denunciem un model de gestió basat en l’externalització, les retallades de personal i la manca de control sobre les empreses subcontractades, que ha derivat en un manteniment i una seguretat low cost impropis d’un servei públic essencial. No volem un tren privatitzat, opac i amb riscos tant per als treballadors com per a les persones usuàries.
Exigim a SFM que adopti de manera immediata totes les mesures necessàries per garantir un servei ferroviari segur i de qualitat a Mallorca, així com la constitució urgent del Comitè de Seguretat Ferroviària, acordat l’any 2022 amb els representants dels treballadors i que, a dia d’avui, encara no s’ha creat.
El coordinador d’EUIB i diputat al Parlament de les Illes Balears, José María García, registrarà una bateria de preguntes a la Conselleria i sol·licitarà la compareixença del conseller i de la gerència de SFM a la Comissió d’Ordenació Territorial, Habitatge i Mobilitat perquè donin compte de les reivindicacions i queixes dels treballadors de SFM.
El tren de Mallorca ha de ser un servei 100 % públic, segur i al servei de la ciutadania.


- Las defunciones por cáncer en Baleares disminuyen un 1,5% en 2024. Son 2.447 personas que murieron por algún tipo de tumor, cifra que supone el 27,2% de los fallecimientos registrados por todo tipo de causas
- El presidente Galmés entrega el nuevo planeamiento urbanístico de Ariany para su aprobación inicial, incrementando el suelo destinado a infraestructuras públicas
- ESQUERRA UNIDA-PODEM DENUNCIA QUE LA DEIXADESA DEL GOVERN PORTA SFM AL CONFLICTE LABORAL I POSA EN RISC LA SEGURETAT
- Baleares arranca 2026 doblando el ritmo de reducción del desempleo (-5,1%)
- El poliesportiu de Na Caragol d'Artà va acollir la primera diada del 2026 de l'Escoleta del Bàsquet Manacor, una jornada marcada per l'alegria, el joc i la convivència entre els més petits
- Necessitem feines de tot l’any, no sols en temporada alta
- Más de 250 jóvenes participan en la III edición de «Jóvenes a la Nieve» del Consell de Mallorca
- PP Y PSOE TRAICIONAN AL CAMPO MENORQUÍN MIENTRAS FINGEN DEFENDERLO ANTE LAS CÁMARAS
- AVANÇ PROGRAMACIÓ DE ELS DARRERS DIES. SA RUA I SA RUETA.
- CONVOCADO EL XLVI PREMIO MUNDIAL FERNANDO RIELO DE POESÍA MÍSTICA














































