
cpermallorca 09/01/2026 - 19:20:09 | ![]() ![]() |
JOAN SERRA (PER MALLORCA) EXIGEIX ACCEPTAR EL NOU FINANÇAMENT: "MALLORCA NO ÉS UNA SUCURSAL DE MADRID"
El coordinador de la formació denuncia que el seguidisme de Prohens a l'estratègia de Feijóo condemna els serveis públics de l'illa.
Serra posa com a exemple els alumnes de l'Aina Moll "congelats" a les aules i el col·lapse sanitari a Son Espases.
El coordinador de Per Mallorca, Joan Serra, ha estat contundent avui en valorar la proposta del Ministeri d’Hisenda d’augmentar la cessió de l'IRPF i l'IVA a les comunitats autònomes. Serra ha enviat un missatge directe a la presidenta del Govern, Marga Prohens: "Mallorca no pot acceptar que el Govern posi l’estratègia de Feijóo a la península per davant dels interessos dels mallorquins. No governam per quedar bé amb Madrid, sinó per defensar la nostra gent".
Exemples de la degradació del benestar. Per Mallorca assenyala que el rebuig o el bloqueig d'aquests recursos per motius partidistes té conseqüències reals i doloroses. Serra ha denunciat la situació extrema que viuen els centres públics i hospitals: "Mentre el PP fa càlculs electorals pensant en les pròximes eleccions, els alumnes del CEIP Aina Moll han de fer classe amb abric i bufanda perquè estan a menys de deu graus.
És aquesta la Mallorca que vol Prohens? Una Mallorca on s'anul·len cirurgies a Son Espases per falta de llits i recursos cada pic de grip que patim?".
Segons Serra, l'actual sistema està rebaixant l'estat del benestar de les Illes fins a situar-les a la cua de les regions europees, una situació que qualifica de "límit i insostenible".
Pragmatisme davant la desconfiança amb el PSOE. Tot i que Serra ha reiterat la "manca de confiança històrica" cap al PSOE per la seva llarga llista de promeses incomplertes amb les Balears, ha demanat altura de mires. "Som vigilants i sabem que el PSOE ens ha oblidat massa vegades, però si ara hi ha un nou finançament possible que beneficia els mallorquins, s'ha de dir que sí. Sense excuses".
La formació insisteix que, malgrat que el model no sigui el perfecte, la urgència social ha de passar per davant de qualsevol tacticisme. No podem perdre ni un euro més per interessos polítics aliens a la nostra terra".


- El Ayuntamiento de Manacor informa a los propietarios sobre la ampliación del polígono industrial, habrá una nueva reunión en septiembre para avanzar en el desarrollo de este sector e impulsar un proceso participativo
- Presentación de la Sede Central del Mulla’t per l'Esclerosi Múltiple
- PIMEM i PIMECO celebren l’entrada en vigor la taxa de 3 euros als paquets barats de comerços com Shein o Temu
- L'ASM felicita els Estats Units pels 250 anys d'independència
- El PP de Mallorca apoya a las autoescuelas y reclama al Gobierno de España más examinadores para Mallorca
- Oferta de empleo público del Servicio de Salud en Baleares con 705 plazas para 2026, son 598 por turno libre y 107 promoción interna (para personal estatutario con plaza que quiere promocionar)
- Ferran Montero Sitges (MÉS-Esquerra): Present la meva candidatura a les primàries del partit per encapçalar el projecte a les eleccions municipals del 2027. Vull ser el proper batle de Manacor
- VOX LLEVARÁ AL PLENO DEL CONSELL DE MALLORCA UNA MOCIÓN PARA EXIGIR LA SUPRESIÓN DEL REGISTRO DE VIAJEROS Y DEPURAR RESPONSABILIDADES POR EL DAÑO CAUSADO AL TURISMO BALEAR
- Antoni Mir Marí s’acosta a la narrativa popular de Mallorca amb els professors Grimalt i Guiscafré
- 327.000 € en la mejora de las instalaciones del CEIP Na Caragol de Artà, renovación integral de los baños del alumnado y diversas mejoras estructurales en el edificio y el recinto escolar












































