
pimeco.com 04/12/2025 - 10:39:13 | ![]() ![]() |

Petits Cellers presenta el balanç de la verema de 2025
LA PRODUCCIÓ DE VI DE MALLORCA MINVA UN 9% RESPECTE A L'ANY ANTERIOR
L'Associació de Petits Cellers, formada per 49 cellers de Mallorca, procedents de les 2 DO (Binissalem i Pla i Llevant) i de les IGP VT (Mallorca, Illes Balears i Serra de Tramuntana Costa-Nord) ha presentat avui el balanç de la verema 2025. L'acte s'ha celebrat a les vinyes del Celler de Blanca Terra.
El president de Petits Cellers, Guillem Vicens, ha informat que enguany s’han recollit 376.518 kg de raïm menys que el 2024. Tot i aquest descens, Vicens ha destacat que “estam davant una excel·lent anyada i es preveuen uns vins de gran qualitat”.
S'han recollit un total de 3.617.330 de raïm i s'han elaborat un total de 2.359.947 litres de vi (1.772.065. litres negre - 48,99%, 1.223.774 litres blanc - 33,83%, 609.450 litres rosat - 16,85% i 11.121 litres dolç - 0,31%).
Durant la presentació, Vicens ha subratllat que la bona qualitat de l’anyada és compartida per la major part dels cellers associats i assegura que "dins els nostres associats hi ha una representació real dels cellers de tota Mallorca. La gran majoria elaboren sota la Indicació Geogràfica Protegida Vi de la Terra Mallorca, però també comptam amb cellers que formen part de les DO Binissalem i Pla i Llevant.”
Segons Vicens, els Petits Cellers elaboren pràcticament la meitat del vi produït a Mallorca, una xifra que posa de manifest la importància econòmica, cultural i identitària del teixit vitivinícola de proximitat.
Malgrat la davallada global de producció, els resultats són positius. Vicens ha remarcat que “en general, els cellers estan ben contents i satisfets”. Només alguns han patit incidències específiques, com danys per calabruixada o problemes puntuals amb la mosca verda, però afecten casos molt concrets.
“No podem generalitzar" ha explicat, "però sí afirmar que, en conjunt, estam davant un any que ens deixarà un vi excel·lent.”


- Preguntas al Pleno de VOX Manacor: Plaza del Sol y la Luna de Porto Cristo abandonada; Poca intensidad en la farolas de Santa Catalina y Es Creuers; Subvención de 300.000 € del Consell de Mallorca?
- El Consell de Mallorca participa en la presentación del Año Blai Bonet en la Generalitat de Catalunya
- ALMENYS 190.000 PERSONES DE LES ILLES BALEARS QUEDEN AL MARGE DE LA BONANÇA ECONÒMICA I LABORAL
- El diputado Agustín Buades pide a la presidenta Prohens que *retire el decreto* de registro de facultativos objetores de conciencia en la pacrtica de abortos
- Detienen a una mujer en Manacor por agredir a su pareja y enviarle a 2 hombres para amenazarle si no retomaba la relación con ella, si no vuelves conmigo te denuncio por malos tratos, le gritó
- El Govern presenta la nueva promoción del IBAVI de 12 viviendas de protección pública de Artà para residentes menores de 35 años, con un mínimo de 15 años de residencia en el municipio
- Coalició PER MALLORCA defineix el seu full de ruta en el Consell Polític amb una prioritat clara: "ELS RESIDENTS PRIMER”.
- La Fundación Castillo de Alaró saca a licitación la gestión de la hospedería del Castillo
- Un any més, les serverines del Revival han demostrat que la festa de Sant Joan també és sinònim de compromís i generositat, s'han destinat íntegrament a la Fundació Aproscom
- Opinión: "Un árbol bloquea el paso de autobuses en Manacor mientras el Ayuntamiento ignora el riesgo vial, denuncian la falta de planificación y criterio, es un obstáculo peligroso"














































